Regeneracja przekładni kierowniczych

Regeneracja przekładni kierowniczej to proces, który ma umożliwić jej prawidłowe spełnianie swoich funkcji, tj. odpowiedniego przełożenia ruchów kierownicy na skręt kół naszego auta.

Typowe usterki i zakłócenia w działaniu maglownic to:

  • ciężkie kierowanie przy skręcie w lewo lub prawo
  • brak powrotu koła kierownicy do położenia neutralnego
  • drgania koła kierowniczego
  • głośna praca spowodowana luzami
  • nierównomierne wspomaganie
  • wycieki

Naprawa i regeneracja przekładni kierowniczej zaczyna się od rozebrania maglownicy. Następnie wszystkie elementy są dokładnie myte i oceniane pod kątem ich zużycia możliwości dalszej pracy. Części zużyte są wymieniane na nowe a pozostałe poddane regeneracji poprzez obróbkę mechaniczną (dotyczy to zwłaszcza zębnika, listwy zębatej i obudowy). Po zakończeniu tych prac przekładnia jest montowana w całość.

Przed zamontowaniem jej w samochodzie maglownica poddawana jest jeszcze diagnostyce i sprawdzeniu jej parametrów użytkowych.

Zapraszam do zapoznania się ze schematami maglownic.

Facebook