Regeneracja przekładni kierowniczych
Regeneracja przekładni kierowniczej to proces, który ma umożliwić jej prawidłowe spełnianie swoich funkcji, tj. odpowiedniego przełożenia ruchów kierownicy na skręt kół naszego auta.
Typowe usterki i zakłócenia w działaniu maglownic to:
- ciężkie kierowanie przy skręcie w lewo lub prawo
- brak powrotu koła kierownicy do położenia neutralnego
- drgania koła kierowniczego
- głośna praca spowodowana luzami
- nierównomierne wspomaganie
- wycieki
Naprawa i regeneracja przekładni kierowniczej zaczyna się od rozebrania maglownicy. Następnie wszystkie elementy są dokładnie myte i oceniane pod kątem ich zużycia możliwości dalszej pracy. Części zużyte są wymieniane na nowe a pozostałe poddane regeneracji poprzez obróbkę mechaniczną (dotyczy to zwłaszcza zębnika, listwy zębatej i obudowy). Po zakończeniu tych prac przekładnia jest montowana w całość.
Przed zamontowaniem jej w samochodzie maglownica poddawana jest jeszcze diagnostyce i sprawdzeniu jej parametrów użytkowych.
Zapraszam do zapoznania się ze schematami maglownic.